Wybór i nadzór nad wdrożeniem narzędzia ITSM

Posiadanie elastycznego, optymalnego narzędzia ułatwiające zarządzanie usługami IT na każdym etapie ich życia jest dla organizacji informatycznej czynnikiem krytycznym, bezpośrednio wpływającym na efektywność wszystkich zespołów. Wybór i nadzór na wdrożeniem narzędzia ITSM (ang. IT Service Management) niejednokrotnie bywa zadaniem trudnym, skomplikowanym i kosztownym. Usługi doradcze w tym zakresie przynoszą dla organizacji szereg korzyści, o których można się przekonać już na początkowym etapie wdrożenia.

Zakres usługi

Oferta Cherry Solutions skierowana jest do tych organizacji, które planują zakup nowego narzędzia do zarządzania usługami IT. Podstawowa usługa składa się z dwóch części, które można dostosowywać do indywidualnych potrzeb:

  • Pomoc merytoryczna w wyborze narzędzia ITSM;
  • Nadzór nad wdrożeniem.

Wybór narzędzia ITSM

Zakres pomocy w wyborze narzędzia obejmuje w pierwszej kolejności przygotowanie dokumentacji dotyczącej procesu wyboru narzędzia oraz zebranie i opracowanie wymagań organizacji wobec narzędzia. Następnie dokonywana jest analiza i ocena narzędzi dostępnych na rynku, sprawdzane są rekomendacje narzędzia uzyskane od organizacji, które wdrożyły z powodzeniem narzędzi w podobnym do planowane zakresie. Zwieńczeniem tej części jest udokumentowanie planu wdrożenia.

Korzyści dla organizacji

  • skrócenie czasu wyboru narzędzia dzięki dobrej znajomości rynku konsultantów;
  • wybór narzędzia w największym stopniu spełniającego obecne i przyszłe wymagania organizacji IT i Biznesu;
  • optymalne wykorzystanie funduszy przeznaczonych na zakup narzędzia wsparcia IT.

Nadzór nad wdrożeniem

Na etapie wdrożenia narzędzia ITSM może pojawić się szereg zagrożeń i nieprzewidzianych czynników, które mogą wydłużyć proces wdrożenia, zwiększyć niepotrzebnie koszty projektu oraz negatywnie wpłynąć na sposób postrzegania narzędzia w oczach zespołów informatycznych. Niejednokrotnie sukces implementacji narzędzia determinuje nastawienie zespołów do narzędzia ITSM.

Cherry Solutions oferuje usługi w zakresie nadzoru nad procesem wdrożenia narzędzia ITSM. Dotyczy to zarówno aspektu technicznego jak i organizacyjnego. W szczególności, dotyczy to koordynacji działań zespołów wdrożeniowych, kontroli nad harmonogramem i finansami projektu, monitorowanie ryzyka projektowego oraz ocenę wdrożenia.

Korzyści

  • Terminowe i efektywne wdrożenie narzędzia;
  • Zapewnienie pełnej dokumentacji wdrożeniowej i eksploatacyjnej;
  • Wybór i nadzór nad wdrożeniem narzędzia ITSM.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*